torsdag 27 januari 2011

Fordonströja

Hittade fotot på denna fordonströja jag sydde före jul- den hade jag helt glömt bort!

Jag måste ta och sätta saxen i dessa lila fordon och de cerisa jag beställde inna jul och skapa något mer- dessa tyger ligger nästan orörda.. Ja de är inte de enda tygerna som ligger där och väntar...



Tyg: Lila fordons tyg från JNY och äppelgrön muddväv från stoff och stil.

Mönster: Mönstret är taget från Ottobre, vilket nummer kinns jag faktiskt inte och tror det var strl 92 den är uppsydd i. Jag gjorde tröjan par centimeter längre än orginalmönstret och rundade dessutom bakstycket något och lät det vara ytterligare 1-2 cm längre.
Ångrar att jag gjorde så bred halsringning som det var på mönstret- nästa gång får det bli en smalare hals mudd!

3 kommentarer:

  1. Så fint det är med lila och grönt ihop - klockrent!

    SvaraRadera
  2. Den lille ägaren till tröjan är mkt nöjd! :)

    SvaraRadera
  3. En sån i rosa skulle min tjej vilja ha tror jag :)
    Jättefin!!!

    SvaraRadera