fredag 14 januari 2011

På toppen..

Med denna varga vinter vi fått har det verkligen varit högtryck i möss tillverkningen! Så det var många som fick små mjuka paket under granen i är inehållande personliga mössor. Här är ett axplock från några ...




Först par vuxenmössor med broderad namnsigill som ska pryda några glada skidåkare i backarna- för att hålla öronen varma är de fodrade med fleece.
Som kontrast till detta var den en mamam som ville var ute i godtid och beställde vårmössor! Blev rosa sådanna i jersey med tryckt namn i silver. dessa kommer komma i butiken till våren, men vill du beställa tryckta namn mössor redan nu går det bra att skicka ett mail!!

Material: Jersey tyger till alla mösssorna från mjuka tyger, fleece från stoff och stil.
Mönster: Det vanliga- mitt egen ritade.. Men till de tryckta namn mösserna har jag ritat om det någon och gjort lite "tigtare" modell.


Dessa modeller har jag bloggat om tidigare, så inget större nyhet för er som följt min blogg!
"Svampmössor" i ljus grå fleece fodrade med grå teddy samt broderade namn.
Emma önskade även att lägga till knytband på sin mässa medans Inez fick en applikation i silver av en prinsess krona!
Sedan ett matchande djungelset! Fleece fodrad mössa och en dreglis. Älskade djungeltyget från JNY. Men nu är detta tyget helt slut i min hylla- finns endast någon uppsydd mössa och dregglis kvar.. *snyft*.
Ska i stället sätta saxen i rödluvan tyget och se om detta kan bli en värdig ersättare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar