onsdag 26 januari 2011

Solen skiner- men sviiiin kallt!

Ja här i varberg skiner solen och man får nästan lite vårkännslor om det inte var för snön som ligger på marken. MEN, detta är innan man stoppar ut näsan utanför dörren för fy vad kallt det var! Så jag tog i stället och gick in igen och passar på att få lite röjt i syrummet. ja jösses vad man kan stöka till det ibland. Skulle behöva STÖRRE sy rum - men får helt enkelt ta och organisera så gott det går.. får se om jag kan komma på någon smart möblering så att det känns lite rymmligare...


Ligger lite lågt med sömnade för tillfället. detta beror dels på mycket möbelbeställningar men också på att min overlock bara trasslar och motivationen sjunkit en smula. ( och ett syrums kaos *skratt) Men med lite nytvättade vårtyger och ny maskin om par veckor tror jag sy lusten kommer tillbaka. ja den måste komma tillbaka för nu har jag så mycket tyg och mönster som bara väntar på att få förvandlas till några fina vårkreationer!
Tills dess får det bli bloggande om möbler och målande...
I dag blir det bilder på en lära gå/dockvagn som hamnade i Göteborg förra veckan!


Modell: Lära gå vagn/ dock vagn
Färg: Målad i ljusgrått med lila handtag och motivet "Tatty nalle" med lila nos och "lappar"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar