onsdag 19 januari 2011

Påslakanset med broderat namn

Par påslakanset gick i väg för någon vecka sedan till kund, var till två små pojkar som skulle döpas. Kunden önskade ett påslakanset för spjälsäng i dimmgrönt till William och ett i beiget till Elliot! Motiven skulle vara "titt ut nallen " och Draken Elliot" som jag brukar måla på mina handmålade möbler. För att setten skulle matcha varandra valde jag då att brodera titt ut nallen i dova gröna toner så blev det syskon matchning men ändå två helt olika påslakan.
Broderierna är egen stygnsättning och helt unika för Ka-KaBoo! Är kul att kunna erbjuda både textilier och möbler som går att matcha till barnrummen om man vill! Eller som i de flesta fall köpas för att matcha allt annat man har som en kul detalj i rummet.



Tygerna jag syr påslakanen i är ett ekologiskt bomullstyg som jag köper på Skroten i Kinna.. Ja där var jag faktiskt i går och shoppade! Men var lite besviken då ingen större mängd nyheter hade kommit in ännu och de bastyger jag behövde fylla på med var slut i de färgerna jag skulle ha ,men blev iallafall några meter tyg som just nu ligger i tvättmaskinen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar