torsdag 17 februari 2011

Himmel & Hav..

Då börjar det bli dax att presentera och titta på vårens modeller av barnkläder! "Kollektionen" har jag valt att kalla Himmel & Hav då det är mycket insperation av det martima och en del moln....
Kläderna kommer komma upp på hemsidan/webbutiken under mars månad, men vill man beställa redan nu går det bra via mail: info@ka-kaboo.com

Det första jag har att presentera och visa från denna är byxan "Hav" i två olika utförande.
Båda i mjuktvättad jeans tyg och med runda fickpåsar med marint stjärntyg och i pösiga modeller med mycket vidd!


Första modellen är par muddjeans med en bred, vikbar marinblå mudd i midjan och även fotmudd. Detta gör att byxorna kan användas länge och barnet kan växa och vika ner muddarna! Baktill på byxan är det påsydda långsmala fickor med broderade vita stjärnor för att matcha det små stjärniga tyget vid fick öppningarna framtill. Härlig mjuktvättad denim tyg som gör de otroligt mjuka och sköna med sin vida och generösa vidd! Vita stickningar på byxorna för att ge riktigt martim kännsla.
Andra modellen av "hav" är samm vida modell fast med helt raka ben, utan fotmudd . I stället har byxbenet en uppvikbar kant i samma små stjärniga tyg som fickorna. Även midjemudden är en låg " vanlig" mudd med resår innuti samt en midje snoddd. Denna modellen har också fått en "falsk gylf". För övrigt är modellerna de samma med samma fickpåsar framtill och bakfickor med stjärnor och vita sticknings sömmar!

Modell: Vårens sommarens byx modell "hav" med mudd & raka ben.
Mönster: Är mitt eget- men har utgått från meedom form 2 samt minikrea och ett ottobre mönster jag tidigare sytt av för att försöka hitta den rätta pösiga kännslan.
Tyg: Ett mjuktvättat denim tyg jag köpt en himmla massa av i min lokala tygaffär.

2 kommentarer:

  1. Fantastiskt va fina saker du gör, hur har jag missat din blogg tidigare!?

    Jag fick min CP igår så jag har inte hunnit sy så mycket men inte heller stött på några bekymmer än. Stora provet blir väl när man ska prova bandkantaren har jag fått för mig... Ett litet misstag jag dock gjorde var att jag skulle beställa hem tråd innan jag fick den. Jag trodde man behövde 5 trådar i den, men nu ser jag att man oftast syr med tre. Så jag köpte 50 rullar i olika färger när det hade räckt med 30...nybörjarmiss!

    SvaraRadera
  2. *skratt* ja men då har du ju gott om tråd!! Jag höll mig till 4 av varje så att jag kan köra overlocken också! Lycka till och hoppas ni snart blir bästa vänner, du och maskinen!!

    SvaraRadera