måndag 21 februari 2011

Tillskott i maskin parken!




Jippi!! Så kom då mina efterlängtade maskiner!! Äntligen ska jag ocks få vara en glad ägare av en cover pro!
Har länge varit avundsjuk på alla sybloggare som haft denna maskin som verkar vara rena dröm maskinen när man väl lärt sig den. Det krävs tydligen att man ser till och lära känna maskinen för att bli riktigt kompis med den om jag förstått er andra rätt. Så nu önskar jag mig bara ledig tid så att jag ska hinna testa och undersöka denna maskinen också. Har ännu bara hunnit packa upp den lille rackarn ur sin låda ännu!
Blev som sagt en Cover pro 1000 cpx med den breda kantbandsapparaten och genomskinlig pressar fot!

Eftersom min overlock har trasslat en hel del det sista var det igentligen en ny overlock som skulle inhandlas. Så det blidde det också! En janome 644d, en enkel "vanlig" overlock maskin som förhoppningsvis täcker mina behov just nu- ja visst var jag sugen och tänkte köpa Baby lock overlocken, men då kag fick cover pron och overlocken från Janome till samma pris som enbart overlocken från baby lock. Bestämde jag mig för att ta detta paketet- så kan man fortsätta och drömma om baby locken och sträva efter att kunna byta upp sig till denna lite längre fram!




Fick även ett bra pris på massa pressarfötter till overlocken- hur mycket jag kommer använda dessa vet jag inte men nu har jag dem iallafall om man nu får lust att testa...
Ni som också har dessa maskiner, har ni några bra tipps att ge som man ska tänka på för att bli bästa kompis med dessa maskiner, så tar jag gärna emot dem!!
Ska i väg på semester ett par dagar och kommer då inte ha möjlighet att ta med maskinerna och sy, men kanske hinner man "dammsuga" bloggarna på massa användbara tipps så man står bra rustat till första mötet- vad jag längtar!!



2 kommentarer:

  1. hej, nu finns prisinfo mm om O-ringar på min blogg, maila vid intresse!

    hälsningar
    klara

    SvaraRadera
  2. Grattis till dina nya maskiner, ser fram emot recensioner om cover pro:n, funderat en hel del på en sådan, men undrar hur svår den är att lära sig.
    mvh Marika

    SvaraRadera