torsdag 20 januari 2011

Vad ska man välja??

Att det är en djungel där ute då mans ka välja symaskin, overlock kan man väl milt säga! jag har kört fast och vet inte vad jag ska välja!! Snälla ni som också syr en del vad har ni för overlockmaskin? Är det någon ni rekomenderar??

I dag har jag en brother overlock som har ett antal år på nacken- en enkel maskin som tillviss del gör det den ska.. det är just detta att den bara gör det tillviss del. Tycker den har svårt för att ta sig igenom dubbel velour för at inte prata om det skulle dyka upp en söm och bli ännu ett lager helt plötsligt. Då slutar den både mata och skära och bara står och tuggar.

Har haft maskinen inne på service och bytt knivar 3 gånger på drygt ett år- samt att ett stift i maskinen hela tiden går av. Så nu är det åter dax för en reparation på nästan 1700kr!! Så jag har nu bestämt mig för att istället köpa mig en ny- men vilken??

Snälla ni, hjälp mig och dela med er av era overlock erfarenheter!!



2 kommentarer:

  1. jag har en babylock imagine, den var väl dyr kan man tycka men jag har inte ångrat mig en dag! Tänk dig att aldrig behöve fundera ens på trådspänningen! att trä den går snudd på snabbare än min vanliga! japp, det var mitt tips ;)

    SvaraRadera
  2. Jag köpte en huskylock s15 i november. Den är min nya älskling här hemma! Iofs så har jag inte testat några andra, men den här är jag såå glad i :D

    SvaraRadera