måndag 8 november 2010

Så några djungel tunikor!

Ibland går det som på räls och ibland- ja inte lika bra... Vet inte riktigt vad som hände men verkade som det gick troll i både tillklippning och sömnaden av den djungeltunika jag skulle knåpa ihop, på noll tid! Ja jag trodde ju detta som sagt -men slutade med att det blev TVÅ tunikor i stället för en och klockan ja den hade som sagt sprungit i väg....
När jag klippt ut första tunikan upptäckte jag att jag glömt lägga till extra för den knäppning kunden ville ha- så var bara att klippa ut nytt! När jag sedan skulle sy de runda fickorna som det varit önskemål om,ville maskinen helt plötsligt "käka upp" hela tunikan och jag fick snällt sätta mig och sprätta upp allt ihop! Efter ytterligare ett försök gav jag helt enkelt upp och det fick bli den vanliga magfickan på tunikan. Så för den som är intreserad finns det nu 1 st djungeltunika till salu i strl 68/74!!



Mönster:
Mönstret är från början min vanliga tröja med isätts ärm som jag förlängt och ställt ut något för att få en A-formad tunika modell. För att få lagom A-form så jämförde jag med meddoms mönstrens 1,5 form. Storlek 68-74.

Tyg:Som de flesta redan vet så är det djungeltyget från JNY!

Till salu: Den ena tunikan finns till salu, kostnad 230kr, strl 68-74. Är du intreserad skicka mig ett mail: vickan@ka-kaboo.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar