lördag 20 november 2010

Tryckknapps tång!


Så kom den då äntligen, min tryckknapps tång med en massa plastkanppar i div färger och former!
Jag har precis som de flesta av oss hållt till godo med att slå i mina tryck knappar, vilket jag har varit gansak nöjd med då jag tycker Prym "verktyget" som medföljer är väldigt bra! Dock upplever jag att det på framför allt babykläder, blir att knapparna "låser sig fast"/ "sitter ihop" lite väl bra. Så att det kan resultera i att man nästan får slita för att få upp knäppningen och sliter lite för hårt på materialet om man använder dem ofta.. och det vill man ju. ja att kläderna ska användas ofta!
Därför investerade jag nu i en tång för plastknappar. Dels finns knapparna i hur många färger som helst och i lite olika former som stjärnor,gubbar, nallar.. så att du kan anpassa knappen till det du syr- kul!
Sen är som sagt plastknapparna inte lika "hårda" i knäppningen så jag hoppas verkligen detta bli super bra!
Jag annsåg mig inte ha råd till en KAM press ännu- så fick bli en tång till att börja med och så köpte jag blandade färger av de runda knapparna och så några stjärnor i ljusblått & rosa och par söta jordgubbar!!
Med på köpet fick jag också en provpåse med lite nallar, monster och gubbar- tack så mycket! Tång och knappar köpte jag på www.babythings.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar