söndag 24 oktober 2010

Kalas dax.

Denna helgen har jag försökt att kurera mig efter veckans sjukdomar och tagit en liten paus från syandet och målandet. I stället har den tiden som blivit kvar ägnats åt att STÄDA! Ja jag vet- ack så tråkigt men ändå så skönt då det är klart!
Nu sitter jag här i doften av Ajax och nytända ljus och känner mig laddad att åter ta tag i beställningshögen i morgon! Ni som har beställt mössor- så sydde jag faktiskt klarat allihop!! I fredags, så de som ska skickas kommer måndag eller tisdag att dimpa ner i era brevlådor och ni andra kommer få smss/ mail under måndagen elelr kvällen att era mössor är klara!

Fast det varit focus på städa och att ingenting göra- blev det ett litet förkläde sytt.
Sonen skulle ju på barnkalas här i dag och vad kan passa bättre till en liten tjej än ett förkläde med sitt namn och ett ljuvligt "Lilli fee" muffins set!



Mönster: Eget, vanligt förkläde med kantband och en påsydd ficka
Tyg: Denim tyg från lokala tygaffären

2 kommentarer:

  1. Lovisa tackar så mycket för presenten. Hon ville börja baka med en gång när kompisarna hade gått hem. Jättefint!!

    Kram
    Lena

    SvaraRadera
  2. Så fint! Hur HINNER du allt, och städa till o med ;) Städning är bortprioriterat sedan länge hos oss...

    SvaraRadera