torsdag 14 oktober 2010

Basaren i kväll kl 18-22!!



I kväll mellan kl 18-22 är det då dax för "Basaren". Campus biblioteket i Varberg. Har du inget för dig och finns i närheten tycker jag du ska komma dit och titta. Flera av regionens krativa, kulturella och design intreserade människor kommer vara där! Ska bli en spännande kväll och se vad detta kan ge... ( läs mer på cred.nu)
Med mig finns som sagt en blandad kompott av både målade barnmöbler och lite uppsytt.
Det som jag sytt upp nytt för denna kvällen är bla dessa två tunikor:




Den ena i djungeltyget (Jny tyger) med röda muddar och halsringning samt en stor röd ficka strl 74.
Sedan en fordons tunika i rosa rött ( mjukatyger) med jätte muddar, fast dessa är inte sydda i muddtyg utan i dubeltrikå- räckte gott och väl i spänst! Försökte först sy i muddväv, men blev alldeles för hårt och stelt runt armen. strl 98-104.
De perfekta växa tunikerna som kan börja användas som klänning med uppvikt mudd för att sedan bli kortare tunikor med trekvarts ärm!

För att matcha fordonströjorna jag hade uppsydda sedan förra torgmarknaden sydde jag upp ett par fordons jeans att matcha till... Alla byxor fick ju naturligtvis olika fordon broderade på bakfickorna! strl 74, 92 och 104. Jeans tyg från lokala tygaffären samt mudd från stoff och stil.
Mönstren som vanligt mina egna, dock är fordonsjenasen ett omritat Ottobre mönster, vilken tidning kommer jag inte i håg just nu..



Två baby filtar blev det också! En djungelfilt (JNY tyger) med turkos velour på baksidan och så en av mina favorit filter, rosa skog ( mjuka tyger) tyget med svart velor baksida!


Som vanligt har jag sedan med mig en blandad kompott av dregglisar, scarfsar och mössor!

1 kommentar: