torsdag 2 september 2010

Höstens scarfsar!

Det började med att jag sydde en knyt scarfs till en väninnas barn i våras. Men jag tyckte den blev lite för "enkel" då jag bara hade sytt mer eller mindre en trekantig tygbit- Ja ni som är i sy världen förstår nog vad jag menar. Så då kom jag på denna variant. En dubbelsidig scarvs. Där man på ena sidan väljer ett härligt mönstrat tyg och på andra sidan väljer ett enfärgat och får då ett broderat "sigill" i form av en stjärna med barnets namn runt om! på så sätt får man två scarvsar i en! Bara att välja, ha en cool mönstrad eller en häftig med namnet på!
Tror dessa kommer bli uppskatatde av alla småttingar under hösten- då jag redan har fått par föräldrar som vill "haka på trenden" *ler*
Tanken är att det ska gå att beställa "sigillet på scarvsarna med antinget stjärnan i mitten elelr ett hjärta!
Är du intreserad av att beställa? Skicka mig ett mail: info@ka-kaboo.com- kostnad 95kr


3 kommentarer:

  1. De blev verkligen fina! Och himla bra idé med sigillet, blev toksnyggt! Hur gör du sigillerna?

    SvaraRadera
  2. Tackar! "sigillen" ritar jag i mitt broderiprogram och sedan syr jag ut det på min brodersymaskin. Enkelt som en plätt om man har en brodermaskin med andra ord- annars desto svårare!

    SvaraRadera