fredag 8 april 2011

Mer "Himmel & Hav"

Sammtidigt som webbutiken åter var i drift lades lite nya modeller av kläder upp. Nu när våren börjar vara på g och längtan till sommaren växer starkare blir man så sugen på just lite "marin inspererade kläder. Denna gången var det muddbyxor i det tunna mjuktvättade denim tyget i samma modell som de "hav" byxorna jag bloggat om tidigare- men denna gången var det rött bomullstyg med stjärntryck som fick pryda ficköppningarna och därmed också röda kantningar på bak och fram fickor. Själv tyckte jag de blev riktigt härliga byxor och de gör sig verkligen inte rättvisa på bild ( mycket finare i verklig heten enligt mig!!) Till tjejerna blev det en rundskuren kjol i samma mjuka denim med höv, vikbar röd midje mudd och kantbandad med rött längst hela nederkanten. För att piffa till lite extra blev det två påpressad sjärnor i flock!!



Mönster: Byxorna är pösbyxor med mycket vidd, ganska stora i storleken och är ett mönster jag arbeteta mig fram till. men från början har jag utgått från meedom form2 dör jag gjort förändringar på gren sömmar både på höjd och bredden, samt små justeringar på benen. Kjol mönstret är ritat direkt från grunden- är ju inte så svårt med en helskuren kjol!

Tyger: Mitt mjuktvättade denim tyg jag köpt en himmla massa meter av genom min lokala tygaffär. Men trots detta börjar det faktiskt tryta !

1 kommentar:

  1. å vilka fina kläder... byxorna ser supersköna ut! Och vilken härlig blogg du har!

    SvaraRadera