torsdag 28 april 2011

Påslakan set & Kista

När jag gick igenom min camera upptäckte jag att det fanns en del obloggade projekt! Så här kommer en leksaks kista som är målad i motivet "leksaksnallar" där kunden haft önskemål om gammalrosa toner och en bård runt kist locket med hjärtan i hörnen.



Till denna kistan beställde kunden även ett påslakan set med barnets namn på örngottet och texten "Dröm sött" på påslakanet. Dock visste man inte riktigt vilka färger lill tjejean skulle få i sitt rum och ville inte ha för mycket rosa- därför önskade man få ett helvitt påslakan och örngott med gammalrosa "kant" i stället för tvärtom som jag brukar göra.
Jag var lite rädd att broderierna inte riktigt skulle synas och komma till sin rätta på den mörkare bakgrunden. Men tyckte att det faktiskt blev helt okej!


Hoppas att detta nu passade bra i lilla Mollys rum!






1 kommentar: