torsdag 16 september 2010

Små rumpor ska sitta mjukt!

I kväll blev det lite snabbt ihop sytt ett sitt underlag till dottern. Hon har nu börjat ettan och helt plötsligt är barnen ute par dagar i veckan och går i skogen, då de har med sig sittunderlag så de kan sätta sig och äta sin frukt. Så detta var någon jag skulle ha fixat för två veckor sedan. Men tiden har inte räckt till!
men i kväll så tog jag mig tid!
resultatet blev ju kanske inte det proffsigaste jag sytt- men tror det kommer hålla sin funktion!



På baksidan har jag sytt i ett "vaxdukstyg" ( pvc behandlat) och på ovansidan är det ett mjukt mörk ros/ cerise färgat fleécetyg. För att göra den lite roligare fick det bli en applikation av en igelkott med rosa hjärt tyg som "taggar". Passar ju då man är ute i skogen till en rosa tokig tjej! Självklart blev det även nman så man vet vems saker det är!
Innuti har jag sedan klippt till ett liggunderlag som passade mitt "fodral och sedan sytt igen.
För att kunna rulla ihop det lätt och kunna få ner det i väskan sydde jag fast två resår "ögglor" som bara är att trä på rullen då underlägget är ihop rullat. Enkelt så att dottern kan fixa detta själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar