måndag 6 maj 2013

Vår karamell..

Äntligen har jag fått sätta saxen i det härliga "bambityget", var en beställning från min väninna som ville ha en vårig jacka/tröja till lilla V. Så här blev resultatet:
 Eftersom jag fick fria händer förutom att den just skulle sys i detta bambityg och vara fleecfodrad. Så valde jag att sätta små ficklock, kantbanda och göra fodret i huvan i ett ljusrosa tyg med vita prickar. Vilket blev riktigt lyckat!
För att matcha tröj-jackan  blev det även en söt liten mössa i det prickiga tyget och som pricken över i:et sydde jag på en liten virkad blomma.
Mönster mössa: Mitt egna halvpösiga mössmönster, med en handvirkad blomma.
Ljusrosa tyg med vita prickar från Liandlo.
Mönster tröja/jacka: Jag har utgått från meedom form 2 med ragglan ärm och använt jacklängd men svängt av "hörnerna" framtill . Ärmarna har jag mätt längd från mitt tröjmönster för att få lagom långa. Ficklocken har jag ritat på frihand och sytt fast med små hjärtknappar. 

Material: Bambityget kommer från Znokdesign, det rosaprickiga är samma som i mössan och den rosa fleecen kommer från lokala syaffären. Tryck knappar från 3exter och de små hjärtformade knapparna från Bibbis textil

Kram Victoria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar