fredag 1 mars 2013

Vår känslor

I dag har vi haft en fantastisk solig och härlig vinterdag i Varberg och jag tror resten av landet har haft en lika solig och fin dag som vi! Även om man får vårkänslor så är det dock fortfarande ganska kallt och vinden inte den ljummaste :) Men SNART så är det faktiskt vår!

Förra veckan hade barnen sportlov och jag försökte spendera så mycket tid som möjligt men mina barn, så Ka-KaBoo gick lite på "halvfart" men lite hann jag ändå med som detta setet:
En tunika i röda och rosa fordonstyget med randiga" peekalot" fickor. Till denna ett par matchande randiga tights i rosa och rött.
Tunikan är sydd efter  Ottobres mönster " Mail Express" 1/2012, men förminskat till strl 80 och jag  har även  lagt till fickorna i sidan på tunikan.
Ett mönster jag hört många använt sig av och varit väldigt nöjda med och jag kan bara hålla med att detta är ett bra mönster! Så blir säkert fler sydda i denna modellen framöver 

Tightsen är mitt egen ritade "vanliga"  mönster, inget märkvärdigt alls. Men ibland är det enkla det snyggaste.

Kram Victoria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar