onsdag 20 mars 2013

Broderingsuppdrag

Lite då och då kommer det in special uppdrag. Denna gången var det att sy väskor till tygburar för hundar.
Ett jobb som jag egentligen såg som väldigt lätt, men visade sig snart att jag var lite för optimistisk.
Det började redan med att få till broderiet på tollaren- var inte alls så lätt att få till rätt färgnyanser till broderiet  när jag testbroderade. När jag var något sådär nöjd med detta var det att ge sig i kast med att hitta lämpligt tyg. Inte heller det lättaste då det skulle vara slitstarkt, vattenavstötande och kunna broderas. valet blev bävernylon. Sagt och gjort var det bara att sätta i gång och brodera.. varje brodyr bestod av ca 55000stygn och tre väskor skulle broderas. Med en brodersymaskin som syr ca 800stygn/minut, lite trådbyten så tog det helt enkelt sin lilla tid :)
När detta var avklarat var det bara att syihop och sy fast dragkedjorna trodde jag.. hmm "någon"( läs vår busiga hund) hade nämligen roat sig med att tugga på alla meter dragkedjor på golvet medan jag var så koncentrerad med att sy. Så var bara att beställa hem mer dragkedja ,vänta på att dessa skulle komma och sy ihop! Äntligen klara och mottagaren har meddelat att de passar fint och att de är nöjda och glada!
Härligt, nu kan vi lägga dessa bråkiga väskor åt sidan!
För er som är hundintreserade rekommenderar jag varmt att besöka Andjaktens Kennel´s hemsida.
Underbara människor som föder upp Tollare i liten skala i lantlig härlig hemma miljö!!

Måste ju naturligtvis passa på att lägga in en bild på vår charmör: Andjaktens Tattinger-  ♥Abbe 

Kram Victoria 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar