onsdag 19 maj 2010

Renoverings time..

Ja det har varit lite tyst på bloggen ett liiitet tag- ja det beror inte på att man legat i soffan och käkat praliner precis. Men har varit ett litet stopp i syandet för att i stället renovera hemma. Här har det målats om i vardagsrum, ja som verkligen inte var någon lätt match. Vi har en takhöjd på 6 meter så ni förstår ju att det varit på höga höjder jag stått och målat.
Och när jag ändå var i gång var det ju lika bra att måla kök och hall också!
Ja allt är inte riktigt klart ännu.. men för att ni ska få ett litet livstecken från mig visar jag liten bild på hur det ser ut just nu..
Jag måste bara berätta en liten hemmlis- att jag fullkomligt älskar mina nya taklampor i vardagsrummet- de är så grymt snygga och kommer bli hur läckra som helst i höst att tända då ljuset kommer reflekteras och ge hela rummet en härlig atmosfär!



I köket målade jag i samma färg, en hel matt bruten vit färg som vardagsrummet .Efetrsom dessa två rum går i hop tyckte jag detta blev snyggast. Passade också på att sätta upp ett par väggord som ska på minna mig om att leva i dag, drömma om morgondagen och minnas det man tidigare gjort.. Självklara ord, men som i bland tas alldeles förgivet!
På ena hyllan i köket passade jag också på att måla och göra små "tränings väskor" till min son. Ja för er som inte känner oss så väl. Så har jag en son på 5 år som har en funktions nedsättning som gör att han har svårt att ljuda och därmed inte kan kommunicera i tal på det sättet vi andra ser som så självklart. Därför använder vi oss av stödtecken hemma och lägger mycket tid till både ljud, tal och teckenträning. För att ha träningsmatrialet lätt åtkommligt och att det alltid ska finnas framme. Målade jag därför dessa små pappersväskor från bla panduro i färger som matchar köket och de fick sen pryda ena hyllan på väggen!Blev både dekorativt,uppskattat av sonen och inte av oss föräldrar som nu lätt kan ta ner en väska träna 5 minuter utan att behöva släpa fram en massa... Blev helt klart super!



Var ett litet från hopp från vad som brukar skrivas här på bloggen, men snaaaart kommer jag med mer sya och målar inlägg- har massa idéer i huvudet som far runt och vill bli förverkligade!! Tills dess passa på och njut av den härliga vår solen och värmen som dök upp i dag, för det ska jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar