måndag 13 juni 2011

Hjärtlig singoalla.




Detta tyg med hjärtan i olika rosa & bruna nyanser köpte jag i vintras, men redan då hade jag en tanke att det skulle bli något svalt sommarplagg. Tankarna gick igentligen åt en härlig sommar kjol- men innan jag hann att fundera klart. Kom denna beställningen på en singoalla.



Var svårt att komma på något "lagom" att sätta som dekoration då tyget i sig var fullt tillräckligt. Så tillslut bestämde jag mog för ett hjärta i velour framtill och par små bruna mini rosetter på ärma!


Mönster: Mitt egen komponerade singoallamönster- dock ngt liite kortare ärm än vanligt för att få en riktigt sommarklänning! Klänningen är i strl 80/86. Men som vanligt ganska stor så kan nog användas länge.
Tyg: Ett mönstrat bomullstyg som jag köpt för länge sedan och legat i hyllorna ett tag. Till applikations hjärtat har jag använt en stuvbit från ett brunt velourtyg.

Bra & Dåligt:Ja det som blev mindre bra denna gången kanske var att jag kortade av ärmarna något- vi får se vad mottagaren säger då hon provat! Samt att jag nog drog åt resåret lite för hårt i halsrigningen-men ville inte ha för stor båthals. Det bättre var att det blir en sval och skön sommarklänning som kan användas länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar