lördag 5 mars 2011

Mer "Himmel & Hav"...

Naturligtvis var jag tvungen att skapa lite nya tröjmodeller till den kommande vår-sommar kollektionen "himmel & Hav" nu när jag börjat få lite kläm på cover pro maskinen och kantbantaren.
Blir två olika tröjmodeller.

"Cool fisch"- en långärmad vit tröja med svart/vit randiga muddar i halsringningen och extra långa ärm muddar. Bakstycket är lätt rundat och något längre än framstycket.
Framtill i nederkant är ett tryck i svart flock ( sammets aktigt material) med texten cool och en liten fisk och på baktill på ryggen ett större tryck i flock av en fisk och text.



Tyg: Vit interlock med svart/vit randig mudd. Tryck= svart flock som är utstansad och på pressad. Tygerna kommer från Skroten.

Mönster: Mitt egna "pös tröje" mönster, en vidare modell med normala ärmar fast med längre ärm mudd. På denna modellen har jag förlängt bakstycket och gjort det något rundat. Tröjan har axelknäppning i ena sidan.

Den andra modellen är "Star". En smalare kortärmad tröja med kort ärm med ragglans skärning och dekorsömmar i marinblått. Hals och ärmar är kantade med marinblå mudd. Denna tröja har detaljer i flock i form av en större stjärna i bak och framtill på bröstet barnets ålder- i detta fall 06 för min sons ålder. Denna modell kommer även finnas i kombinationen vitt & rött.
Tyg: Samma vita interlock som i "cool fisch" tröjan fast med marin muddväv från stoff & stil. Även denna tröjan har fått utstansad flock detaljer på sig.
Mönster: Även detta mitt egna lite tightare tröjmönster som jag ändrat mig fram till genom ett gammalt pjamas mönster. Där jag förlängt tröjans längd och ändrat på halsringningen.
Dessa tröjor kommer snartupp i webbshoppen för beställning i de flesta storlekarna och matchar perfekt till "Himmel & Hav" byxorna jag tidigare bloggat om samt de övriga modellerna jag jobbar med...
Ja min tanke bakom "Himmel & Hav" kollektionen är att de ska vara olika modeller som kan mixas och matchas med varandra som man vill där kläderna främst går i färgerna rött, vitt och blått och ger en sommrig marin look!
Tanken var att denna kollektionen skulle kommit upp i webbutiken förra veckan. men då jag blivet lite föresenad med webbutiks bygget dröjer det ett litet tag till. Men snart hoppas jag att allt ska kunnas öppnas igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar